onsdag 1 april 2015

2/4-25, Dag 10

Hej!

Först och främst vill jag be om ursäkt med anledning av avsaknaden av inlägg igår, shame on me.
Jag håller dock på att skriva en text på engelska om Passion Play ur en utbytesstudents synpunkt. Den ska publiceras i Lady Greys lokaltidning i samma veva som vi åker, jätte spännande!

Igår var annars en mycket trevlig dag med varmt och soligt väder. Många av oss har börjat att bli bruna på riktigt nu och till min förtjusning kan jag kungöra att även underskriven har fått lite färg :) Vår scen, Babels torn, hade vi genrep på i tisdags och alla kunde röra sig mer eller mindre fritt hela gårdagen. Dock med undantag för stackars Sofie, teatereleven från Kulturama gymnasium, hon har en monolog lite längre fram i pjäsen som repeterades igår eftermiddag.

Själv spenderade jag förmiddagen tillsammans med Sofie och Kram på The Grey Lady. Kram och jag hittade den lilla, från vägen rätt intetsägande verandan en eftermiddag då vi kände att energin började tryta under de långa repetitionerna i kyrkan. Lite visste vi då att vi sedan den eftermiddagen skulle gå till den lilla verandan varenda dag, sen vi upptäckte de har det enda kaffet i hela Lady Grey som inte är översötat eller består av pulver cappuccino. Nu har vi våra egna stolar och har hunnit prata om mycket mellan himmel och jord över många koppar kaffe.
Men igår hängde alltså även Sofie med, vi beställde in kaffe och godsaker och pratade i flera timmar. Otroligt mysigt, inte en dålig onsdagsförmiddag inte :)





Kramisen



Foto taget av Kram på Sofie och mig


En bild från gången då vatten och vinäger dunkarna blandades ihop och vi serverades det hemskaste kaffet jag någonsin smakat. Jag kan förtydliga att det är mjölken jag hällde i kaffet som ni ser på bilden... Dock lät vi oss inte avskräckas och beställde direkt in nytt!


Idag har alla elever officiellt ledigt inför Passion Play, med undantag för de som ska ha genrep på West Side Story. Pjäsen kommer vi att få se på lördag efter Passion Plays morgonscener, något jag ser mycket fram emot! Under eftermiddagen har vi preliminärt planerat att gå till dammen och bada, sola och få ut det mesta av den sista tiden med eleverna här i Lady Grey. Bilder av vad vi hittar på kommer garanterat :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar