söndag 5 april 2015

5/4-15: Hejdå Lady Grey!

Hej alla!

Det här är sista inlägget från Lady Grey. Tråkigt, men samtidigt otroligt spännande att åka till Kapstaden. Dock går det inte att komma ifrån hur mycket jag, och alla andra från utbytesgruppen också för den delen, kommer att sakna våra nyfunna vänner här. Man kan verkligen komma folk otroligt nära på bara två veckor.

Under morgonen utspelade sig sista delen av Passion Play med Jesus uppståndelse och himmelsfärd. Slutet blev mycket känslosamt eftersom vi visste att det innebar att vi behövde säga hejdå till varandra. Många elever skulle åka hem med sina föräldrar direkt efter föreställningens slut och det blev många tårfyllda farväl och byten av kontaktuppgifter på facebook. Vi åt sedan brunch i ett tält som står uppställt på kyrkogården.

I skrivande stund sitter jag i det halvtomma rummet jag har sovit i uppe på elevhemmet och säger hejdå till person efter person vars föräldrar har kommit för att hämta dem. Snart ska jag gå ner till skolan och publicera det här inlägget.
Det känns jätte konstigt att två veckor har gått så snabbt, men ändå så långsamt. Del låter lite klyschigt, men att åka till Sydafrika och uppleva landet och människorna för vad det verkligen är, har fått mig att komma till nya insikter som människa.

Hur uppdateringarna kommer att se ut från Kapstaden är oklart och beror helt på om vi får tillgång till internet där vi kommer att bo. Jag hoppas i alla fall på minst ett ordentligt inlägg med bilder, om inte annat borde jag hitta något internet kafé. I värsta fall skriver jag inlägg dag för dag och lägger upp dem när vi har kommit hem till Sverige. Då kommer även bilder på tavlan Nellie har målat på skolans innergård :)


Bussen från Lady Grey åker 14.00 och framför oss väntar en lång resa. Dock har vi roliga stopp inplanerade, bland annat på en strutsfarm och vingård. Riktigt spännande!

Hejdå Lady Grey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar